Nevíte si rady? Zavolejte nám.
Stížnosti přijímá laboratoř pouze písemně a to poštou, e-mailem či osobně. Pracovník laboratoře, který stížnost přijal, předá stížnost vedoucímu laboratoře. Po obdržení stížnosti vedoucí laboratoře rozhodne o oprávněnosti, tj. zda se stížnost týká činností laboratoře, za které odpovídá, a pokud ano, pokračuje se podle uvedených kroků. V opačném případě je stěžovatel informován o neřešení stížnost se zdůvodněním. Vedoucí laboratoře zaeviduje přijatou stížnost, přidělí ji evidenční číslo a vystaví formulář Záznam o neshodě.
Vedoucí laboratoře pověří pracovníka k řešení stížnosti, určí termín vyřešení či podání zprávy o průběhu řešení a určí také termíny a způsoby informování stěžovatele, přitom dodržuje zásadu, že stížnost neřeší pracovník, který prováděl práci, která je předmětem stížnosti. V případě potřeby je využit externí způsobilý pracovník.
Platí pravidlo písemně informovat stěžovatele (v termínech od přijetí stížnosti) o:
Pracovník určený k vyřizování stížnosti provede kontrolu úplnosti podkladů. V případě nedostatků (neúplnost či potřeba doplnění/upřesnění) si vyžádá písemně od stěžovatele informace nezbytné pro hodnocení oprávněnosti stížnosti. Pokud jsou podklady úplné, provede zodpovědně, nezaujatě, efektivně a vyčerpávajícím způsobem objektivní řešení stížnosti.
Pokud nelze dodržet určený termín, pracovník řešící stížnost o tom informuje vedoucího laboratoře,
současně je informován i stěžovatel.
Laboratoř stanoví vhodné a potřebné kroky v reakci zjištění z prošetřování stížnosti. Po realizaci nápravných opatření je způsob a výsledek řešení předložen ke kontrole.
Určený pracovník provede ve stanoveném termínu kontrolu vyřízení stížnosti a realizace nápravných opatření. Pokud není stížnost vyřízena uspokojivým způsobem, postupuje se opakovaně podle tohoto postupu.
informuje písemně stěžovatele o vyřízení stížnosti včetně odůvodnění,
stanoví kroky vedoucí ke zlepšení, aby se předešlo výskytu stejné či obdobné stížnosti (pokud je třeba),
založí dokumentaci a záznamy dokládající řešení stížnosti.